a {color: #01fefd;text-decoration:underline;}

Jag kanske ska berätta lite om mig och min youtube historia!

Hur började jag med Youtube?


I början då jag och en kille som heter Rick gjorde videos tillsammans. Videos som hette ``Oskar smock´´ och ``Sverker The Movie.´´ som jag skulle lägga upp på Youtube kanalen XRickzyX! Men filmerna var för stora och fick inte plats. Eftersom jag kallas Gizzy och Rick heter Rick så slog vi ihop namnet så att det blev Rickzy.

 

Senare så fick jag en kamera som heter Sony Cyber-shot.

 

·      Sony

·      Cyber-shot

·      Foto Full HD 1080

·      Optical Zoom 4x

·      Film och Foto

·      Film 720 HD

 

 

Som jag filmade en film som heter Den Förbi passerande förolämparen. Den blev succé på Rodengymnasiet.

 

jag filmade i min sommarskola 2009. Den fick heta sommarskolan 2009 som finns på Youtube idag. Filmen gjorde att jag började gå runt och filma vad jag gjorde om dagarna. Från fester till att sova!

 

Filmernas lista på ute Vloggar:

 

Sommarskolan 2009

Leino Goes Mad

2 Dagar Hos Dan The Banan 1

2 Dagar Hos Dan The Banan 2

Livet Med Fekan

Livet På Rodengymnasiet

Stadsvandring Med Rick

Odd Productions Javisst

Norrtälje Marknaden

Födelsedags Presenten

Gizzy Hänger Inte På Brännes

Robin And The Ride 1

Robin And The Ride 2

En Helg i Rörelse

Erik Grönwall

Båt Resan

 

Det kom en Film festival till Norrtällje som jag ville vara med i. Så jag gjorde en musik video som heter Electro Virgin och en sketch som heter Jag Har Aldrig Gillat Dig. Festivalen heter Filmgala Norr.

 

Filmernas Lista på musik videos:


Electro Virgin

Roger Röv

Alla Gillar Brudar

Sexy Moves

 

Filmernas Lista på sketcher:


Emo Love 1

Emo Love 2

Jag Har Aldrig Gillat Dig

 

Senare gjorde jag mini Videos som blev ganska roliga t.ex som Simon ninjapojken som var ganska rolig. Jag filmade ungefär 12 minuter på honom som jag sedan klippte ihop så att jag fick bort massa skit, så att det gick fortare.

 

Filmernas lista på mini videos:


Stäng Av Kameran

Stek Fek

Ninjapojken simon

 

Efter det så kollade jag på Shane Dawson som gjorde otroligt roliga videoklipp och tänkte varför inte göra video bloggar med mera klipp så att man lägger ihop ute vloggar och vanliga vlogg inlägg som typ Vadå Äcklig.

 

Filmernas lista på Vlogg inlägg:


Shut Up

Kör Baah

Jag Hatar Snö

Rickzy Goes 100 Subcribers

Kissie Är En Tråkig Bloggare

Backarå

Vem Är Jag

Min Midsommar

Vadå Äcklig

Hulken Vs Kissie

 

Senare så var jag på en fritidsgård 2010 där jag filmade Lena Strömberg och gjorde en liten rolig Dokumentär. Och efter det fortsatte jag med en dokumetär när jag träffade

Joel Holmqvist. Som också har en vlogg kanal som heter Holmqvistchannel.

 

Filmernas lista på dokumentärer:


Dokumentären Om Lena

Den Där Joel


Övriga Filmer:


Förbi Passerande Förolämparen

Strandberg

Estland Och Vincent

Corey Så Jävla Beng

Bengan Slår Till

Stäng Av Kameran

Fucked Up

Intervju Med Kissie

Fredrik Vafan

Jag Försöker Spela Gitarr

Till Fredrik Hip Hop Låt

God jul Och Gott Nytt År Önskar Rickzy

Auto-Tune

Hammarby Vs Aik

Rickzy And The Voice Of Stockholm

Ultimate korvsmash

Ultimate Burksmash

Transorna Slår Till

Rock And Roll

 

 


Kommentarer
Postat av: Tagen läsare!

Jätte bra skrivet, så kul att du har skaffat blogg nu! Ser fram emot att läsa den! keep going!

2010-10-22 @ 11:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0